Flimmerhårshelvetet...

... har drabbat mig.

Flimmerhår är verkligen inte något som jag tycker om... funderar faktiskt på att börja röka igen för att bli av med dem... jag har levt största delen av mitt liv utan flimmerhår... och jag är ärlig när jag påstår att jag aldrig... aldrig någonsin har saknat mina flimmerhår... inte vad jag minns iallafall... kan förvisso vara någonting som jag förnekar... men... nä jag tror fan inte det...

... Jag har "lösningen" i frysen...


... tobak... i mängder... norsk som jag köpte när jag flög till Norge...

... jo det är sant... jag stoppade in all min tobak i frysen när jag beslutade mig för att testa att vara en rökfri rökare... fall i fall... och för att den inte skulle torka... om nu detta rökfrieri drog ut på tiden (vilket det ju har gjort)...

... detta var ju på tiden då jag inte hade en aning om vilka konsekvenser att rökfritt liv innebar... och det var nog tur att jag inte visste om baksidorna med att leva rökfritt *L*... som det här med flimmerhår... flimmerhårhelvetet... varför är det ingen som pratat om det... innan jag blev rökfri... nu efteråt så snackar jag med andra som lagt av att röka... och de vet precis vad det är jag pratar om... det verkar som om alla rökfria rökare har gått igenom detta... helvete...

... för det är skitjobbigt att sitta och harkla sig hela tiden... ni kan ju själva tänka er när mina harkligar kommer i en situation där det inte riktigt passar med en harkling... någon kan säga någonting viktigt där min harkling låter ungefär som...

-"jaha du... tror du själv på det eller?"...

... ni ska se blickarna jag får i dessa lägen...

... ja flimmerhårshelvetet kan innebära pinsamma situationer... och så är det naturligtvis skitjobbigt att ha något som irriterar i halsen hela tiden... men men... jag ska inte röka idag heller... för min rökfrihet har ju även inneburit vissa belöningar... massor av belöningar faktiskt... jag ska skriva om dem... en annan dag... när flimmerhårshelvetet har lagt sig...

Kommentarer :

#1: Bekele

Jag lider med dig...

skriven
#2: peter

Tack... föresten så sprang jag fortare än någonsin idag L... nytt världsrekord... igen... å på den lååååånga banan...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Kommer inte ihåg att jag hade dessa problem med halsen. Är det inte så att de sitter i den uttråkade Peters område, där mellan öronen. Alltså "vanan eller ofoget" att harklar när han är utråkad å tycker nåt är ointressant eller blasé.

Bara en tanke, inget vetenskapligt belägg ! ...;)

Kram

skriven
#4: peter

Nä denna gången beror det faktiskt på att det fastnar någonting i mina flimmerhår... men jag ser att du fattar hur jag blir bemött L...



... lycko dig som slipper flimmerhår...



(((kram)))

peter

skriven
#5: anna1997

du skriver väldigt jobbigt. Sluta använda onödigt mycket punkter, använd stor bokstav efter punkt.

Svar: Det ligger något i vad du säger... men detta har blivit mitt sätt att skriva blogg... kanske inte så optimalt efter skolboken... fast å andra sidan så var det ju inte i skolan som jag lärde mig att skriva ;-)... jag ber om överseende för min "hittepåsvenska"...
kram
peter

skriven
#6: Martin

anna1997
Måste ju säga att här har du varit inne och läst på hans blogg om att han slutat röka......... Och det du påpekar är hur han skriver... (BÖRJA RÖKARE IGEN)
Föresten ska inte ett namn som anna1997 börja med STOR bokstav.
Det är ju faktiskt ett namn och det börjar ALLTID med stor bokstav.
Du är skit duktigt Peter. Hoppas det håller i sig. :)

Har själv varit rökfri i en månad nu efter 20 år med ciggen.
Så ligger och läser om dessa jävla flimmerhår :) som gör att jag inte kan sova.
Det är ett helvete :(


Svar: Grattis till en månad i den rökfria världen ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :