Galenskap...

... skulle säkert många kalla det för.

Idag så har jag ju då kommit på att jag vill prova att gå min egen väg när det gäller min träning... så jag struntar i alla kloka RÅD jag får om att ta det lite lugnt med min träning när jag inte är riktigt frisk... och gör precis tvärtom...


... genom att springa dubbla pass idag... nu senast min långa slinga...

... och vet ni vad... imorse så sprang jag ju den korta sträckan på ny världsrekordtid... och fast jag gjorde mitt bästa för att hålla ett lugnt och jämt tempo så tangerade jag även på min långa sträcka mitt eget rekord från förra lördagen...  


... mitt världsrekord...

... att göra saker på mitt eget sätt är inget nytt för mig... att jag mycket sällan har uppnått det resultat som jag velat ha är en helt annan sak... och kanske får jag bakläxa av mina handlingar nu också... men nu känns det som att jag tog ledningen över kroppen med 2-1... peppar peppar...

... och jag ska ärligt säga åt er att det känns så himla bra att få ur mig lite av frustrationen av att vara småsjuk genom att anstränga mig...


... och svettas ut det sjuka ur min kropp...

... innan jag sprang så brukade jag faktiskt sätta mig i en bastu när jag var lite småhängig för att svettas ut virus och sån skit... jag har svårt för att acceptera förkylningar och sånt... fan jag har jobbat på byggen i stora delar av mitt liv... byggt ställning och sånt... i alla väder... och inte fan hade vi tid att vara förkylda då... nä det var ju bara "fjollor" ("fjollor" var alla som inte drack rent brännvin och åt rå falukorv till lunch) som blev förkylda... "fjollor" och bodybuildare (stavas det så?)... vi brukade faktiskt skratta åt muskelbyggarna och driva lite med dem när vi byggde ställning... att bygga ställning är ett ganska tungt jobb och att se stark ut är inte samma sak som att vara stark... det märkte vi ganska snabbt när vi fick en muskelbyggare med oss på ett jobb... han ville nog väldigt gärna vara så stark som han såg ut... och vi fullkommligt älskade att köra slut på honom... vilket gick ganska snabbt...

... jag var inte vidare stark... men å andra sidan såg jag inte stark ut heller... och att bygga ställning handlar rätt mycket om teknik också... på flera sätt... min taktiskt tekniska sida visade sig genom att jag tog en plats där jag inte behövde vara så stark... det funkade skitbra...

... jag hade fler trix för mig på jobbet... ett var att jag var en rackare på att smutsa ner mig... vilket gjorde att det såg ut som jag jobbade järnet alltid... nä det jag var bäst på var nog fan att dricka brännvin... jag blev alltid fullast... varje gång... det var väl mitt sätt att dölja sanningen om vem som var den riktiga "fjollan"... det är skönt att slippa hålla fast vid vissa ideal som var poppis på min väldigt manliga arbetsplats... att alla brudar var objekt... och att man skulle vara så jävla stark hela tiden...

Kommentarer :

#1: Bekele

Börjar med att tacka för Eva hälsningen jag fick under någon annan kommentar. :)

Jag har förstått att det inte är lönt att ge Mr P några råd trots att "man" är hästlängder före med löpträning, andlighet o massa annat. :))

Har bara en liten fråga= Hur kort är den lilla rundan?

Krya på dig Peter

Kram Bekele

skriven
#2: Eva T

Hej Peter !

Snart är du inte min vän längre ;)

Vad fasiken har det flugit i dig........obstinat äventyrare.

Ja jag förstår att du inte har några som helst sjukdomskunskaper.

Men jag trodde att du kommit till insikt att livet faktiskt är värt att leva idag. Och att begreppet vara rädd om betyder just det. Att vara rädd om.

Just nu tycker jag bara att du är riktigt riktigt sjuk på många sätt.

Men en kram ska du få, kanske ska "önska att du springer och gör dig i... i benen eller nåt" så du vaknar upp.

skriven
#3: peter

Den lilla rundan är väl typ 3 minuter kortare... och med lite mer terräng och aningen mer tungsprungen... och visst kan jag tacksamt ta emot råd från en person som ligger inne med sååååå mycket kunskap L... om jag sedan följer dessa råd är en helt annan sak...



... och tack för din välmenta rådgivning Eva... men fan... idag... bara för idag så var det himla skönt att slå tillbaka mot virusar och förkylningar... på ett gamalt väl invant byggarbetarsätt... jag var bara så trött på att känna efter hur jag mådde...



... dubbla varv... rekordtider... fan än lever liket L... jag har inte tid att vara sjuk denna veckan... det är fakta...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Bekele

Låt "grabben" löpa...

Det är ju bara smårundor ;)

skriven
#5: Stefan Myrén

Som att gå till Konsum och handla mjölk ungefär...

skriven
#6: Bekele

Håller med Stefan...

Egentligen inte så mycket att blogga om men visst man måste ju krypa innan man kan gå (löpa i detta fallet)



skriven
#7: peter

Hehe... nä att springa till ICA Liduhult (som väl är aktuellt i mitt fall) kan väl kanske vara ett framtida mål... men nä... det skulle bli typ 2 mil och det pallar jag inte... än...



... en vacker dag så ska jag skriva om mina löpartankar... kanske blir det en bok... en bestsellers... och jag får göra om mina föreläsningar... för att sprida mitt löparbudskap... och vi snackar om att buskar kommer att brinna... såklart... gå på vatten kommer i framtiden att vara vardagsmat...



(((kram)))

peter

skriven
#8: suzanne

...be-kämpa det onda med villkorslös kärlek...

skriven
#9: peter

Kärlek botar ALLT... precis ALLT!!!



(((kram)))

peter

skriven
#10: Bekele

skakar på huvudet

skriven
#11: peter

jo det är fan sant L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :