Långtråkigt...

... är inte längre så himla långtråkigt.

Det händer inte så mycket som det kanske borde hemma hos mig nuförtiden... jag har inte brist på sysselsättning om jag skulle vilja ha det... ni vet sånt som... dammsugning... skura golven... damma... tänkte skriva putsa fönster men va fan... precis som om jag är en kille som putsar fönster... jo tack... jag har visserligen putsat mina fönster för inte så jättelänge sedan... det var väl 3 år sedan ungefär... och jag ser ju ut fortfarande...


...här baksidan av trädgården (där jag för övrigt klippte gräset för 4 år sedan)...

... kommer ihåg när jag putsade mina fönster senast... inget som jag kom på själv får jag lov att erkänna... det var på den tiden då jag var sambo med en tjej som var rätt bra på städning och sånt (definitivt en underdrift ska ni veta *L*)... hon var faktiskt en riktig virvelvind och såg till att mitt hus blev ett hem som man kunde bo i... tack fina du... innan hon flyttade hem till mig så hade jag inte putsat försterna på över 10 år... och det var jag på den tiden faktiskt rätt stolt över... man kan ju undra hur det var ställt mellan mina öron... men som jag skrev innan i ett inlägg... jag har en viss talang för att förneka och ljuga för mig själv... idag så känner jag inte att jag behöver förneka eller ljuga om varför jag inte gör alla de där braiga grejorna... svaret är förbluffande enkelt... jag är helt enkelt lat.

Så lat att jag lärt mig uppskatta att ha lite långtråkigt... det är okej för mig att inte göra ett skit när jag kommer hem... slänga mig på TV-soffan och ligga där till det är dax för mig att gå och lägga mig... eller att sitta här framför datorn och snöa... visst kan jag lite då och då bli en smula stressad av mina "borde göra"... och jag vet att jag mår skitbra av att få tummarna ur och röja runt lite här hemma... men nä... ikväll så ska mina små favoriter få vinna... ska bara... sen... och imorgon... visst kanske lite långtråkigt men va fan... det är inte hela världen...

Kommentera inlägget här :