Mina möten...

... är viktiga för mig.

Ibland så tar jag min drogfrihet för givet och "glömmer bort" att jag är alkolist och narkoman... och det är livsfarligt... för om jag inte påminner mig själv om vem jag är och varför jag inte tar droger längre så är jag verkligen ute på hal is... min sjukdom är verkligen listig, stark och falsk... i allra högsta grad.

Nä jag behöver gå på några möten i veckan... och ibland så händer det att någon frågar mig om jag aldrig bli klar med mina möten...


... de undrar när jag blir "frisk"...

... och det ska jag säga er... det är när jag får för mig som jag är frisk som jag är riktigt sjuk *L*.

Jag har varit med i några år nu... och det som hänt med mig under dessa år är väl att jag idag fattar att jag har en sjukdom som är väldigt lurig... och att jag ska akta mig jävligt noga för att tro att jag är "frisk"... allra helst eftersom jag har ett farligt arbete... jag jobbar ju med alkolister och narkomaner... och i mina möten med en nynykter narkoman är det lätt för mig att inbilla mig att jag på något sätt är frisk eftersom jag ju har varit drogfri ett tag... en klassisk fälla... jag har många vänner som jobbat i behandlingsvängen som har tagit återfall efter en massa drogfria år... oftast genom att vår sjukdom vill få oss att vara annorlunda... lite "friskare" än klienterna... och att vi ska hålla tyst på mötena... inte gå på möten av hänsyn till att det kan finnas klienter där...

... ja ni hajar... listig, stark och falsk... det finns inga klienter på mötena... det finns inga terapefter... det finns bara beroende på våra möten... på våra möte är vi alla...

... lika unika...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Tack för det du skrev. Så sant så sant.

Kram

skriven
#2: peter

tack... visst är det något visst när vi är överens L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej igen Min Vän !

Ja vi kanske t.o.m kan gifta oss om det fortsätter på detta viset ;)

Kram

skriven
#4: peter

ja bott under samma tak har vi ju redan hunnit med L... så vem vet var det här kommer att sluta med...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :