Öhhhhh...

... nu blev det tomt.

Satte mig här och skulle till att skriva en blogg... trodde nog att jag hade huvet full av idéer och blev faktiskt väldigt förvånad när det blev helt svart mellan öronen... rätt konstigt egentligen eftersom detta tillstånd inte är så ovanligt för mig... det kan eka rätt bra mellan öronen på mig ska ni veta *L*.

Men jag har byggt upp en viss bloggvana nu... kollade bakåt och såg att det är över ett år sedan jag startade min blogg... den 12 september var det exakt ett år sedan jag skrev mitt första inlägg här...


... med en bild på en skylt från Indien som jag gillade.

Nu var ju Buddha en snubbe som satt under ett träd i en massa år... nähä... nu hade jag visst fel igen...  jag frågade min kollega och han sa åt mig att så var det inte alls... han satte sig visserligen ner under trädet och blev upplyst... men sen gjorde han tydligen andra prylar... inte som jag trodde... att han satt kvar under sitt träd likt tjuren Ferdinand och luktade på blommorna... ja jävlar... jag lär mig nya saker varje dag.

En av de viktigaste av mina insikter är faktiskt att jag blir jag alltmer medveten om hur lite jag vet... eller om jag ska uttrycka det på ett annat sätt... för varje dag som går blir typ en aning dummare och dummare hela tiden... egentligen... och det känns faktiskt rätt bra...

... om än lite... tomt...

Kommentarer :

#1: Gitte

Var det inte under trädet Gautama Siddharta bekämpade mara och steg upp som Buddha/Upplyst? Annars har jag nog också missat något under den religionslektionen....



Snubblar in och vinkar högt!

skriven
#2: peter

Öhhhhh... ja hur var det nu?... L... Herman Hesse hette väl snubben som skrev en bok som jag säkert läst flera gånger... Siddharta... men om jag ska vara ärlig så sov jag nog på relionslektionerna... tills jag hamnade i OBS-klassen där vi inte längre hade relion på schemat...



... vinkar glatt tebax L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :