Piggelin...

... är en glass.

Det är inget som kommer som en blixt från en klar himmel när man som jag käkar mängder av persilja... inget ont sagt om...


... persiljan...

... men som piggelinmedel är den överskattad... jag har faktiskt en viss vana av att ha slängt i mig prylar som funkar på ett helt annat sätt... visst en kortsiktig piggelineffekt har jag väl uppnått av desa prylar men jag kan lova er att den effekten var dyrköpt... typ ett sabbat liv... det enda som jag kan vara glad över idag av mitt användande av piggelindroger är nog fan... att jag överlevde... och jag är fan hellre lite trött och levande än pigg och död... och det går att vara både pigg och död samtidigt... tro mig.

Men jag sitter fortfarande här och tuggar persilja... skam den som ger sig... och helt ärligt så känner jag ett stort hopp om att springa min runda imorgon... jag mätte min runda genom att köra runt i skogen med min bil idag... 2,7 km (okej då... 2680 meter... fan spelar roll det är ju nästan en halvmil)... det gick inte att köra så vidare fort men jag kom runt... utan att köra fast... berodde nog enbart på att det var torrt i markerna.

Jaja... jag är glad över att det är persilja jag sitter och tuggar på... att jag inte stör mig så himla mycket på att jag är lite trött... att jag har lyckats uppnå sidovinster av min drogfrihet som... tålamod... riktig äkta glädje... tacksamhet... och massa massa mer... men det som jag saknade mest när jag fuskade med mina piggelindroger (då snackar vi inte om persilja) var mitt skratt... det är bara sååååå jävla skönt att kunna skratta åt mig själv när jag nu sitter här och frossar på... persilja... och vet ni vad... mitt skratt bor i magen... och är äkta... woow...



Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Ja ja positivt tänk kan ta oss långt,,,,,men 2,7 km är närmare en kvarts mil än en halv.

KmKram ))))

skriven
#2: peter

Nja... det är väl rätt nära ett maraton också L... beror på hur man ser det...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :