Regn...

... och rusk.

Dagens springrunda var väldigt blöt... regn och blåst... och alldeles, alldeles underbar... visst blir jag lite blöt men rackarns vad friskt det är när det regnar i skogen... en av mina skönaste springrundor hitills faktiskt... och jag gillar att jag fått en möjlighet att komma ut i alla slags väder... utan att vara tvíngad att köpa en hund.

Än så länge är det ju lagom temperatur att ge sig ut i... jag vet ju inte riktigt hur det blir till vintern... men va fan... den tiden den sorgen... visst kan det kännas lite stelt de första stegen på morgonen... jag kör ju varken med uppvärmning eller streching... nä inga krussiduller... på med dojorna och ut genom dörren...


... spring spring spring... och jag springer ut från min trädgård...

... rätt ut i skogen... och efter mina första fem minuter så går jag en liten bit... och det är då jag "känner in" var jag befinner mig... öppnar mina sinnen och släpper in dagen i min kropp... en andlig upplevelse för mig... och verkligen ett bra sätt att få uppleva en stund av... här och nu.

Och så är det för mig... när jag focuserar 100% på mina sinnen så får jag en här och nu upplevelse... ni vet... lukta... smaka... känna... titta... och lyssna... då har jag inte så mycket tid att fundera... för då är jag ju upptagen med att uppleva det som händer... här och nu...

... som imorse... i min skog... i regnet... woow...

Kommentarer :

#1: Stefan Myrén

Run Forrest! Run! :-D

skriven
#2: peter

Å han sprang å han sprang å han sprang L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :