Singellivet...

... är underskattat.

Jag menar verkligen detta... fråga någon som varit gift i 100 år så får du höra (o.b.s. det var ett dåligt försök att vara lite lustig)... men visst är det helt underbart att vara singel... eller självbo som jag föredrar att kalla det för... singel har fått en väldigt negativ klang... konstigt nog.

Det är oerhört enkelt att leva som singel... och man lär sig se saker och ting på ett mycket mer positivt sätt än i en relation... ta bara en sådan grej som disken och dammsugningen... inte fan är det lite charmigt bohemiskt med damm under sängen och diskhon fylld... och i en relation så är det ta mig fan helt omöjligt att förneka stöket också... som singel tittar jag bara bort *L*.

Som singel behöver jag inte förklara varför jag får ett sms från ett ex... bara förundras.

Som singel behöver jag inte vara trevlig i en vecka för att se på Barcelona-Inter imorgon... inte heller diska och dammsuga... nä det är bara att sätta på TV.n ta fram ostbågarna och njuta av Zlatan... medveten om att jag inte kommer att bli avbruten av viktiga frågor av typen... "Var la du förra årets deklaration?"... eller "Har du hört vad hon/han sa till han/hon?"... nä som singel kan jag konsentrera mig på matchen... jag behöver inte ens lyfta på fötterna för att det tvunget ska...


... dammsugas i när det står 1-1 i 87 minuten.

Som singel lever hoppet fortfarande om att jag kommer att träffa kvinnan som jag drömt om i hela mitt liv... som singel är jag fri att älska alla kvinnorna... samtidigt...

Kommentera inlägget här :