Svininfluensan...

... härjade i Brännebassalt inatt.

Jo det trodde jag... jag mådde inte bra och alla symtom stämde in på pricken fick jag för mig... svininfluensanojan tog ett kraftigt grepp om mig och min sinnesstämmning... jag blev liksom jättesjuk direkt... såg framför mig hur jag bars iväg på bår från mitt hus.

Men konstigt nog så hade svininfluensan "gått över" när jag vaknade... livet återvände och jag förvånades över hur snabbt jag repade mig efter min "nära dödenupplevelse"... kanske var det inte den "riktiga" svininfluensan... utan bara en liten...


... lindrig kultingvariant jag drabbades av.

Helt ärligt så tror jag mig vara drabbad av en AC-sjuka... för det är jättemånga av oss som var i Barcelona som är lite hängiga just nu... och jag tror fan att det beror på AC:n... även om risken för att jag skull lyckas bli smittad av svininfluensa i Barcelona var överhängande...

... jag menar jag befann mig i ett samanhang där det nästan 8000 människor från 60 olika länder... och ett av våra kännetecken är att vi kramas så mycket som möjligt... här pratar vi om mycket närkontakt... sen är ju Spanien ett av de länderna som hitills drabbats rätt hårt av svininfluensan... och jag höll mig inte isolerad från människor... på Nou Camp var vi väl över 95 000 åskådare... sen vimlade jag runt på diverse gatufestivaler och massa andra saker med hur mycket människor som helst... så visst... jag har gjort mitt bästa för att bli smittad av diverse sjukdommar...

... så det är väl inte så konstigt att när jag hör om det första dödsfallet i Sverige får för mig att rätt många av mina symtom stämmer in... och blir en liten smula orolig... fan skrämselproppagandan funkar på mig med... iallafall ett litet tag... för just nu har jag inte riktigt tid att ha svininfluensa... den får vänta två veckor till för jag har lite som jag måste hinna med innan jag har tid att vara sjuk.

Kommentera inlägget här :