Begravningar...

... är en god affärsidé.

Jag är glad för att det finns begravningsbyråer... som tar hand om allt som har med begravningar att göra... kommer precis från ett möte med snubben som fixar med pappas begravning och kan känna tacksamhet över att det finns människor som väljer detta yrke som tar hand om begravningar... men visst jag fattar varför... att det är en affärsrörelse och att det är en bra affärsidé... för det kostar ju pengar att begravas.

I vilket fall som helst så känns det bra att ha ett datum då min pappa ska begravas...


...och att akten sker i kyrkan där jag är döpt... Nikolaikyrkan i Halmstad.

Jag är tacksam över att jag har ett sätt att tackla livet på livets villkor som hjälper mig i ALLA mina angelägenheter... jag har verkligen inte någonting att vara rädd för... och att sörja en pappa som gått bort är någonting som hör till livet på livets villkor... ALLA känslor är okej... jag är inte längre annorlunda... och det är sannerligen befriande vill jag lova... det funkar att sitta framför begravningsnubben och "bara" vara peter...

... och det är fan... skönt.

Kommentera inlägget här :