Konst...

... är väl kanske att ta i.

Men fan... spela roll... jag målar för min egen skull och den enda jag behöver jämföra mig med är mig själv... idag så målade jag en tavla... och det är den första tavlan som jag målat klart sedan 2008... då jag för övrigt började med den tavla som jag blev klar med nyss.


Denna tavlan är nu signerad och klar... thoho vad bra det känns att avsluta ett projekt.

Nu har jag massor av helt tomma vita dukar som bara väntar på att fyllas med precis vad jag vill... och det är med blandade känslor jag står framför en tom duk... det kan kännas frustrerande att komma på vad jag vill måla... samtidigt som det är en så skön känsla av frihet... en helt orörd yta att skapa på...

... jag sa en gång för länge sedan att jag ville bli konstnär... och eftersom jag är så himla lat så ville jag ju inte gå den långa vägen och utbilda mig på konstskola (var nog mest rädd för att inte bli antagen) så kom jag på en genväg... för att bli konstnär på 15 minuter... om jag gjorde något konstigt och kallade det för konst så var det ju klart... då var jag ju en konstnär... enkelt va?

Kommentera inlägget här :