"Mer kommer...

... att visa sig" är ju som ni säkert vet namnet på vårt sommarkonvent i Halmstad.

Och vi är på G... det händer prylar... lite i taget så syr vi ännu en gång ihop ett STORT konvent med små medel... och allt annat än fler människor än någonsin skulle förvåna mig... jag tror att alla rum redan är bokade på Gullbranna... och att man håller på att fylla hotellet på Eurostop också (Gullbrannagården har något avtal som gör att det är rabbaterade priser där)... det är ju tur att det finns möjligheter att campa också... ja jävlar... det är ett populärt konvent...


... som har vuxit till en årlig tradition... här har ni årets skitfräcka flyer... jag gillar den.

I år så har jag ju hand om programmet... och jag är inte orolig... i vår gemenskap kan man inte misslyckas... det VET jag... nu är det ju inte på det viset att jag skiter i hur det kommer att bli bara för att man inte kan misslyckas... nä jag jobbar på med mina medhjälpare och vi har kommit en bra bit på väg... det blir många mycket bra talare... det kan jag lova... och några nya spännande möte också... ja det ser bra ut... och om någon nu undrar så...


... har jag naturligtvis lagt in den traditionella morgonyogan på stranden i programmet.

Kommentarer :

#1: livelev

Men du - hur går egentligen "mer kommer att visa sig" ihop med "bara för idag"?

skriven
#2: peter

Enligt mig alldeles, alldeles utmärkt... om jag tar hand om vad jag ska göra på daglig basis (bara för idag)... så fixar en kraft betydligt starkare än mig (livet, kärleken, Gud ja vad fan som helst) resten (mer kommer att visa sig)...



... så för mig handlar det om... tillit.



Ge mig sinnesro,

att acceptera det jag inte kan förändra.

Mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden



Skulle kunna vara ett annat sätt att säga det på L... det handlar om att släppa taget...



(((kram)))

peter

skriven
#3: livelev

Jag föredrar den ocensurerade versionen...



Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,mod att förändra det jag kan,

och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total

att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt.

Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder

och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta om möjligheten

att nå en förändring bara för att det som är fel

är lag och normalt,

att det som är vrångt och orätt har historia.

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet

bara för att jag är i minoritet.

Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.



/Kram på dig, broder.

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !

Jag vill bara tipsa Livelev om ett häfte som heter

en liten bok om Sinnesrobönen av LarsÅke Persson.

Livelevs så kallade ocensurerade version är något som någon hittat på, en av många varianter på senare tid. Men mycket riktigt en av de ursprungliga versionerna är betydligt längre men har inte någon likhet med föregående kommentar.

Kram och ha en bra fortsatt helg !

skriven
#5: peter

Jag brukar använda mig av den korta versionen... och ni ska veta att den har hjälp mig många gånger... i alla möjliga situationer.



(((kram)))

peter

skriven
#6: livelev

Tack för tipset, Eva.

skriven

Kommentera inlägget här :