Att skjuta upp saker...

... kan jag vara alltför bra på.

Idag så satte jag mig inte direkt och bloggade och sen har jag skjutit det på framtiden typ hela dagen... och det tar ju mer tid att skjuta upp saker än att göra dem omedelbart... helt enkelt ett jävla slöseri med tid att inte göra mina prylar direkt... vilket jag inte har några som helst problem med att förstå rent intelektuellt... däremot betydligt svårare att omsätta i praktisk handling... och jag märker redan nu när jag skriver här hur jag går som katten runt het gröt... för jag VET precis varför jag skriver detta just nu... att det är ett sätt för mig att påminna mig om att jag borde ringa min sponsor... för några dagar sedan... ja om jag ska vara helt ärlig... så skulle jag nog ringt redan för flera veckor sedan...

... men det gör jag inte...

... istället så tar jag massor av beslut att ringa... sen... imorgon... för att jag ska bara fixa lite först.

Jaja... jag lovar här och nu dyrt och heligt att jag ringer honom... imorgon.


Tillfrisknande är en färskvara och jag behöver göra praktiska handlingar på daglig basis. 

Kommentera inlägget här :