Idag ska det tävlas...

... i golf.

Och som vanligt så tar jag på mig inställningen att "Det viktiga är inte att delta, utan det viktiga är att vinna"... såklart *L*. Nu är ju inte jag världens bästa golfspelare så det finns en liten (pytteliten) möjlighet att jag får ändra den inställningen till en av mina andra favoritinställningar när det inte går riktigt så bra som jag vill... och då känns det bra att ha en "Alla vinner-inställning" i reserv... bara sådär lite utifall *L*.

Jag var nere i min döda pappas källarförråd och hittade nya vinnarklubbor för dagens match... jag är helt övertygad om att han skulle tycka om att se dem användas och tittar han på från himlen så kanske jag får till ett och annat slag... för han var ju en minst sagt aktiv golfare tills bara några veckor innan han dog... jag hittade ett papper i golfbagen där han hade ett intyg från överläkaren för att få tillgång till en golfbil när han blev så sjuk så att han inte pallade att gå runt golfbanan längre... rekordet var nog då han spelade 374 golfrundor på ett år... i Sverige... visserligen så hade han en golfbag för vintergolf med röda bollar och specialpeggar, men ändå, 374 (trehundrasjuttiofyra) 18-hålsrundor är många rundor på ett år.


Det är med min pappas inspelade klubbor som jag kommer till matchen för att vinna idag.

Kommentera inlägget här :