Ryssvärme i en SAAB...

... som fick jag låna av bildoktorn.

Och inte vilken SAAB som helst... utan en väldigt VARM SAAB... väldigt, väldigt VARM... för värmen i bilen är högfungerande i allra högsta grad... den funkar så himla bra att den inte ens går att stänga av... den står på fullt hela tiden... att köra denna bilen är lite som att bo i Ryssland dessa dagar då de där borta har drabbats av den värsta rekordvärmem på 100 år... och att i den värmen köra en bil utan klimatanläggning... med andra ord så märker jag inte längre av att det är en ganska shysst temperatur ute i vårt avlånga land... när jag kör bil är det hela tiden en tropisk hetta... det blir inte mycket svalare ens när jag vevar ner fönsterna.


Så här ser en "Rysslandsvärmesimulator" ut... av svensk modell i form av en SAAB.

En av fördelarna är att den är väldigt bensinsnål eftersom jag inte kör några längre resor i onödan... att åka på bilsemester i en bastu går helt enkelt bort...

Kommentarer :

#1: Daniel- slattbergshallen.se

Men den är snygg !

skriven
#2: peter

Allting är relativt L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :