Tand-doktorn...

... ska operera en tand i min mun idag.

Och det känns riktigt, riktigt otäckt tycker jag... förståndsmässigt så förstår jag att riktigt otäck blir det om jag inte opererar... och att om jag vill fortsätta se fin ut i min mun så behöver jag göra detta besöket... men känslomässigt så känns det mest jobbigt... jag är helt enkelt lite rädd för att det ska göra ont.


En bedövningsspruta är inte stor och funkar skitbra... bara riktigt otäckt en pytteliten stund.

Tack och lov så finns det ju bedövning... och när jag tar den så gör det pyttelite ont en liten sekund... men det är ändå otäckt tycker jag och börjar redan nu ladda för mitt besök... för det funkar att ladda mentalt... yoga är kanon när jag sitter i tandläkarstolen... att focusera på min andning och kunna slappna av fast jag är en smula spänd.

Annars så ska det bli skoj att träffa tand-doktorn och sköterskorna... de är jättetrevliga och jobbar ju faktiskt med att få mina tänder att hålla så att jag kan använda dem till det man använder tänder till... äta och le... och jag vill kunna le... stort.

Kommentera inlägget här :