Fortfarande rökfri...

... och snart ryker nog fan kaffet.
.
Det slog mig nu på morgonen att jag precis som när det gäller de övriga drogerna inte tänker så himla mycket på att jag fortfarande är rökfri... inte så att jag tar min rökfrihet för givet... för det gör jag inte... för lite då och då så kommer det ett röksug och hälsar på... visserligen så varar det väl aldrig längre än ca. 10 sekunder, men ändå... jag är en nikotinist ut i fingerspetsarna och precis som att jag för alltid kommer att vara alkolist och narkoman så får jag leva med att vara en nikotinist... och det är ju inte hela världen så länge jag är en rökfri rökare... nykter alkolist... och en drogfri narkoman... huvudsaken är att jag inte glömmer bort sanningen om mig själv... jag kan inte dricka lagom... knarka socialt eller "feströka"... för mig är det allt eller inget som gäller... noll... nada... zero.
.
Jag valde att plocka bort all nikotin när jag råkade bli rökfri lite av en slump för snart 2 år sedan (exakt tid är... 1 år, 11 månader, 18 dagar, 11 timmar och precis nu när jag skriver dessa ord 12 minuter)... visserligen så köpte jag en dosa snus men den ligger fortfarande oöppnad i mitt kylskåp... och även om jag hade funderingar på att använda mig av alla möjliga och omöjliga hjälpmedel som finns att köpa på apoteken så blev det liksom aldrig av... när jag efter några dagar kom fram till ett apotek så baxnade jag när jag fick se att det skulle kosta typ lika mycket att bli rökfri som att fortsätta röka... och det kunde jag inte acceptera... en av mina planer var ju att belöna mig själv med alla stålarna som jag sparade nu när jag inte köpte cigarretter längre... fan... undrar var den planen tog vägen?
.
Det är häftigt att vara rökfri... precis som med drogerna så kan jag märka av att allt är lite mer på "riktigt" när jag inte har något i min kropp som påverkar mina sinnen... att jag har blivit mycket mer känslig och har en betydligt mer utvecklad förmåga att ta del av det där som vi kallar för... livet... både fysiskt och psykiskt... vilket gör att jag njuter mer än någonsin av allt möjligt... som en konstutställning... fläsksvålar... vintern i Brännebassalt... att bo i skogen... en bra film... god mat... ja allting smakar helt enkelt... mer... och jag gillar... mer... ja, ni vet... allt eller inget ;-).
.
Jag har lärt mig att det är rena rama hälsokosten för hjärnan att käka fläsksvålar.
.
Och eftersom jag ju aldrig blir nöjd utan hela tiden vill ha mer så har jag börjat snegla på min kollega Leffe som har slutat att dricka kaffe... och börjat leka lite med tanken... att bli kaffefri... och möjligtvis börja fundera lite på mitt intag av socker... för som en sann beroende som mig så finns det ju inte ordet lagom... något som jag märker på alla område i mitt liv...
.
... för ni tror väl ändå inte att jag bara ägnar en timme om dagen att lära mig hur min nya MacBook Air funkar?

Kommentarer :

#1: Urban Nilson

AHa En Mac Book Air!! Inga dåliga saker! Kram från Urban!

skriven
#2: peter

Jag hoppas och tror att jag kommer att bli nöjd till slut när jag väl får allt och funka som JAG vill L...



kram

peter

skriven
#3: Veronika

Sjukt bra blogg, bra du skriver!

Ska tipsa min pojkvän om denna bloggen sedan, tror det hade hjälpt honom en del..

skriven
#4: peter

Tack för den fina komplimangen... nu blev jag glad...



kram

peter

skriven
#5: Kicki

Håller med föregående talare. Men jag är inte lika duktig som du att uppdatera min blogg. Det är långt mellan gångerna. Helt fantastiskt att du fortfarande är rökfri peter. Men jag blir lite rädd, ska vi beroendefolk inte få ha nåt nöje kvar, såsom kaffe och socker tex hihi

Inspirerande att läsa din blogg är det iaf. Kramiz. Kärlek o ljus till dig min vän<3

skriven
#6: peter

Jag vill väl inte ta bort allt ur mitt liv heller... men när jag blev rökfri så la jag märke till att jag tillförde mitt liv en massa saker som jag inte trodde var möjligt... och som beroende så vill jag ju så klart ha mer... och mer... och mer ;-)...



kram <3

skriven

Kommentera inlägget här :