Julefrid...

... i Brännebassalt.
.
Nyss hemkommen från stadens brus och efter en julfrukost med tillhörande julklapps-utdelning hos min äldsta dotter... och som vanligt är den bästa julklappen att få vara med både fysiskt och psykiskt... så många julaftnar som jag sabbat för mina barn är det inget som jag hade kunnat ta för givet... tvärtom så är jag väldigt lyckligt lottad som har fått en andra chans av mina barn.
.
Nu ska jag bara njuta resten av denna julafton i hemmets lugna vrå... jag har både godis och skinka att frossa i så mig fattas det inget... och så har jag sparat en julklapp som jag ska öppna lite senare... och kanske skrapar jag fram några miljoner på trisslotterna som jag fick... jag har ju sett reklamen... och skulle inte bli ett endaste dugg förvånad om det hände mig... jag är ju en kille med ett sagolikt flyt... en ovanligt lyckligt lottad snubbe på alla sätt och vis... hade ju tänkt att hänga på mig offerkoftan en halvtimme nu... men va fan... det får räcka med fem minuter... jag har helt enkelt ingen lust att vara ett offer idag heller.
.
Tydligen hade jag varit en snäll pojke någon gång detta året också...

Kommentera inlägget här :