Nya planer...

... om fattigdomen.

Det har kommit fram lite nya direktiv om det här med att utrota fattigdomen i Europa... nu har ribban sänkts en liten aning och politikerna i EU har kommit överens om att ett lite mer realistiskt mål vore att minska den (fattigdomen) med 25% innan år 2020... jag vill vara noga med att påpeka att det inte har ett skit med vår fotoutställning att göra... vi på VågaVa är helt oskyldiga.


Vår fotoutställning drog ögonen åt sig och jag betecknar den som mycket lyckad på alla vis.

Annars så är det med lite blandade känslor som jag tar del av fattigdomsprojektet i Uppsala... lite väl tråkiga föreläsningar för mig... jag har ju svårt för att hålla mig vaken när det blir för mycket statistik och diagram... och min gräns gick när jag såg ett diagram som visade mig att det fanns fler fattiga som saknade ett jobb än vad det fanns fattiga som hade ett jobb... visst kan jag förstå att det behövs bevis på att de förhåller sig på det sättet... men helt ärligt så blev jag inte så förvånad över just den uppgiften.

Oerhört positivt är det att träffa alla andra "brukarna"... snacka om att det finns en kompetens som har hur mycket som helst att lära den politiker som skulle vilja ha lite faktiska kunskaper om fattigdom och utanförskap... här kan vi verkligen prata om en skattkista för den som vill ta del av verklighetens kunskap... jag är stolt över att få vara en del av dessa fantastiska levande människor som brinner för att få vara med och påverka vårt samhälle så att ALLA ska få vara med... på lika villkor.

Kommentera inlägget här :