En hälsning från...

... Indien.

Det är inte utan att jag längtade till Indien när en vän skickade ett SMS från Agunda beach där hon befinner sig just nu...


... jag tillbringat ett gäng timmar på denna stranden för något år sedan...

... det var där jag startade mina dagar med ett tidigt yoga-pass på morgonen... och efter det så satte jag mig och lyssnade på en av OSHO:s lärjungar tillsammans med några mer eller mindre helt besatta ryssar... hela Guru-grejen var minst sagt intressant... på alla möjliga och omöjliga sätt och vis... och jag är personligen väldigt tacksam för att jag fick upp ögonen för just OSHO...


... han var ju bara hur flippad som helst... och det gillar ju jag.

Annars så är ju Indien ett ljuvligt land tycker jag... alldrig någonsin har jag känt mig så hemma så snabbt någonstans... det var som att komma hem när jag för första gången satte ner mina fötter på Indisk mark... jag kan inte riktigt sätta namn på vad det var som hände... men kanske...


... var det att jag fick en bild av mig själv innifrån... utifrån...

Kommentarer :

#1: Yvonne

Du kanske har varit där innan. I ngt av dina tidigare liv? =)

skriven
#2: peter

Ja någonting är det iallafall... att komma till Indien var att komma hem för mig...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Yvonne

..precis som jag känner när jag kommer till havet =)

skriven
#4: peter

Jag förstår precis vad du menar L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: cecilia

jaaa jag hajar de hela.. oohhh såå känsligt skrivet .. mm vad jag gillar dej Peter.. ((( kram )))

skriven
#6: peter

Tack... nu blev jag glad L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: cecilia

oohh va fint nu har jag en hel del att läsa igen..hi hiii.. tack för samtalet i morse.. fick ju min dos av Peter på telefon såå länge.. ((( kram ))) Cecilia

skriven
#8: peter

Vi fick bägge vår jätteviktiga dos av gemenskap...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :