Fasfel...

... i mitt hus.

Tänkte väl inte så mycket på det när jag kom hem sent igår kväll... det var en lampa som lös lite svagt... ingen större katastrof... jag kunde koka vatten i min vattenkokare... vattenpumpen funkade... TV:n och OS var inga problem... det enda som störde mig en liten smula var att min sänglampa lös lite svagt... nu var jag så trött så jag struntade i min vanliga rutin att läsa några sidor i en bok... så jag ryckte på axlarna och somnade sött...

... vaknade i morse... skulle fixa lite frukost...


... och koka några ägg... tji... vattnet kokade aldrig... blev bara ljummet.

... fasfel... ingen fungerande spis... problem med att laga mat... shit... ut och skotta... så nu ska jag ta bilen in till stan... och se om jag kan hitta en billig 2-fas spisplatta... helst med två plattor... för jag vill ju kunna laga varm mat... och då behöver jag ju kunna steka samtidigt som jag kokar... eller hur?

Kommentera inlägget här :