Fortsatt insnöad...

... här ute i skogen.

När jag tittade ut genom fönstret i morse så insåg jag direkt att jag kommer att vara insnöad ännu en dag...


... att min bil får stå kvar och vänta tills vägen är plogad så att jag kan ta mig ut...

... till civilisationen... än så länge har jag ström och kontakt med världen utanför Brännebassalt... och jag tycker att det är rätt häftigt att kunna sitta insnöad mitt ute i skogen och ändå kunna ha kontakt med omvärlden... jag har att jämföra med... drar mig till minnes att jag har tillbringat många dagar utan ström, telefon och bil här ute i mitt hus... helt isolerad... men å andra sidan så var det under tiden då jag var fullt aktiv i mitt missbruk och tyckte väl att det var ganska skönt att slippa ha någon form av kontakt med världen utanför mina egna öron... så ser ju ett missbruk ut till slut... det har vi gemensamt alla vi som knarkar och super... till slut så finns det bara idioter runt omkring oss och den enda som vi pallar umgås med är oss själva...

... och när det sällskapet inte duger längre tar vi livet av oss... 

... det är lätt att glömma bort den verkligheten... att jag faktiskt har en dödlig sjukdom... för så är det... beroendet är en sjukdom som vill ta livet av mig... och den är listig, stark och falsk... för inte fan trodde jag väl att droger funkade så när jag började festa... det var ju drogerna som hjälpte mig att vara så social som jag ville vara... listig, stark och snygg... de var ju lösningen på alla mina problem... ja herregud... så blåst jag blev... av mig själv...

... då var jag verkligen insnöad... *suck*

Kommentera inlägget här :