Helt underbart...

... att pulsa fram i skogen.

Vilken gåva det är att vara insnöad där jag bor... jag passade på att klä på mig termobrallor, vinterjackan och ett par feta hörlurar med tung musik... sen gav jag mig iväg rakt in i skogen... för att pulsa fram i halvmeterdjup snö... med dånande musik i öronen...


... det kanske är tur att man inte möter någon i min skog.

Knallade runt samma runda som jag brukar springa... knappt 3 kilometer... det tog mig nästan en timme och jag var genomsvettig när jag kom hem... och nöjd... fylld av frisk luft och en ljuvligt underbar upplevelse...


... det kändes lite konstigt att ha på sig hörlurar med musik på hög volym...

... samtidigt som det gav hela grejen en smått surealistisk flippad vinkling... det är väl inte utan att jag trots allt är en flumsnubbe i mitt hjärta... och jag gillade grejen... missförstå mig rätt nu... det är skönt att lyssna på tystnaden i min skog... också... kanske är det därför som jag gillar kontrasten med jättehög bra musik i lurarna... den totala motsatsen... allt eller inget... svart eller vitt... ja ni förstår säkert vad jag menar.

Mitt liv har ju varit väääääldigt lugnt ett längre tag... det är ju givetvis jätteskönt att känna den trygghet som jag har i mig själv nu... jätteskönt och... skittråkigt... nu vill jag inte byta bort mitt lugn men jag skulle ljuga om jag förnekar lusten till det intensiva... visst mitt förstånd säger intimitet och trygghet... men känslan kan ofta vilja välja bort tryggheten i det intima mot ett intensivt kaos...

... ingen som stör mig... inte så länge som jag kan tillåta mig få utlopp för den känslan på ett så enkelt sätt som med ett par hörlurar med fett ljud på en galen skogspromenad i djup snö... och efter den urladdningen så är det skönt att komma hem till hemmets lugna trygga och ibland lite långtråkiga vrå *L*...


... som jag ju upplever dagligen här ute i skogen... det är fan riktig lyx...

... jag är nog den rikaste kille jag känner...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Vill bara säga grattis. Kram

skriven
#2: peter

Tack... och har jag riktigt tur idag så kanske jag t.o.m. kommer iväg på ett möte i vår lilla by... livet är fantastiskt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

ljuvligt med all snö:D

skriven
#4: peter

Helt sagolikt... jag blir barn på nytt L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Mia

Hahaha villken rolig fimsnutt på dig ;-)) och du ser ut att stortrivas ♥

skriven
#6: peter

Det var en sagolik vinterdag i de smålanska skogarna...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :