Ignorera alla...

... stod det på knappen.

Det funkade inte... så jag satte mig ner för att städa upp i min facebook själv... den lååååånga vägen... klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick... och då fortsatte det... klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick...

... tro nu inte att jag är färdig... nänä... det tar nog aldrig slut... frågorna om jag vill vara med i olika grupper och sånt... och jag vet inte riktigt om jag vill vara med i grupper...


... som vill rövknulla Josef Fritzl eller något annat... öhhh... intressant...

... som bara fyller mig med avsmak och avsky... och när jag var på en föreläsning i förra veckan om just ondska fick jag lära mig att jag kan bli en ond människa... göra ondskefulla saker... att det är ett mänskligt beteende som förvandlar oss till ondskefulla varelser...  nu är ju naturligtvis Josef Fritzl en väldigt sjuk människa som inte på något sätt repensenterar mänskligheten... men det intressanta med föreläsningan om ondska var att för att få "vanliga" människor att begå fruktansvärda brott mot mänskligheten så behövdes en "trigger"... denna "trigger" var oftast i formen av en syndabock... någon enskild människa eller grupp av människor som var så elaka och dumma att man inte längre behövde bry sig om att behandla dem humant... att man som individ hade "frikort" att vara lite extra elak mot vissa människor...

... det är på det sättet man får människor att begå folkmord... så jag tänker inte gå med i en grupp som vill rövknulla Josef Fritzl... då går jag hellre med i en grupp som vill krama sina vänner och vara snälla... men på min facebook så har jag så många förfrågningar nu så att jag faktiskt inte riktigt hinner läsa vad de står för... och så har jag hört att det finns folk som byter namn på grupperna efter att man gått med... så nä... jag klickar bort de flesta... nästan alla utom VågaVa-gruppen...

... så jag sitter här och klickar nu... klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick,klick... bort bort bort... klick,klick,klick,klick,klick...

Kommentera inlägget här :