Jag gav upp...

... och åkte hem igen.

Efter att ha halkat omkring i 30 km/tim i någon dm nysnö utan att se någonting mer än... vitt, vitt, vitt... så gav jag upp... jag vände bilen och körde hem... så nu är jag insnöad... skönt...


...jag är priviligerad som har detta valet... att kunna stanna hemma idag.

Men jag har världens bästa jobb... visserligen så vet jag väl aldrig riktigt vad som kommer att hända under en dag... för på mitt jobb så kan det dyka upp en överraskning när som helst... det är bara dagarna som jag har föreläsningar inbokade som är orubbliga... så paradoxalt nog är dessa dagar rätt lugna eftersom jag vet precis vad som kommer att hända en viss tid på dagen... så i den intensiva upplevelsen av att föreläsa ligger ett lugn i att det finns ett manus jag följer... vilket är den exakta motsatsen till hur det är när jag lägger mig på soffan och läser läxan på jobbet... för där vet jag aldrig vem som ringer eller kommer in genom dörren... jag vet inte ens om eller när heller.

Men idag så valde jag alltså att stanna hemma... insnöad... och det innebär inte att jag är ledig... nä det är samma sak som att jag kan ta hand grejer som är svåra att ta sig tid till på jobbet... där man blir avbruten av verkligheten titt som tätt... människor är betydligt mer flexibla än bokföring... och tack och lov en aning mer spännande också...

Kommentarer :

#1: Yvonne

...du är så klok....

skriven
#2: peter

Det råder det delade meningar om... tro mig L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :