Susanna Alakoski...

... blev intervjuad i TV-soffan.

Det handlade om hennes nya bok... kommer inte riktigt ihåg titeln men det var någonting med fängelset... jaja skit samma... för det var verkligen en intressant intervju... det snackades om missbruk och allt vad det innebär... och nu har hon skrivit en bok ut småtjuvarnas perspektiv... småtjuvarna och deras anhöriga... om OBS-kliniker och bokstavskombinationer... om narkotikapolitik och medmänsklighet... om skam och utanförskap...


... jag är glad över att det finns människor som Susanna Alakoski...

... för hon sätter ord på verkligheten på ett sätt så att man förstår... själv har jag bara läst hennes bok svinalängorna där hon på ett kristallklart sätt beskriver hur det är att växa upp i en missbruksfamilj... och jag ser fram emot att läsa denna nya bok av henne... den handlar ju om... mig...

Kommentarer :

#1: Gibitta

Ja, det är underbart med människor som kan och orkar skriva om dessa ämnen. En attityd förändring som det också jobbas med inom Attention bla. nu och som är så viktig att få till.



skriven
#2: peter

Ja hon behövs... och jag tror att hon behöver skriva också... jag gillade hennes åsikter och syn på en verklighet som jag kunde känna igen mig i...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :