"Tack för att ni väntar...

... det är fortfarande samtal före, dröj kvar så tar vi strax emot ert samtal."

Och det spelar ingen roll vem jag ringer... min hemtelefon upphör aldrig att förvåna mig... först så trodde jag att min sponsor hade hittat en väldigt rolig svarare till sin telefon... det hade ju faktiskt varit lite roligt med en telefonsvar som lät på detta vis... eller så är det bara min humor som gillar de skämten *L*... men när jag sedan ringer min dotter och möts av samma svar så fattar jag att det är fel på min telefon...

... igen...

... töväder och mycket fukt är inget som ledningarna till världens ände gillar... och ringer jag och felanmäler så är det inte ovanligt att telefonen funkar just när reperatörerna är här... konstigt nog så funkar internet fortfarande... om än lite knackigt...


... ja, telefonerna här ute på landet lever sitt eget liv...

... när jag fortfarande var en aktiv narkoman så kommer jag ihåg när min telefon ballade ur totalt... detta trots att minst 15 stycken påtända narkomaner hjälptes åt att laga mina ledningar (eller kan det bero på just detta?)... i vilket fall som helst så hörde jag andra röster än den jag pratade med i mina samtal med yttervärlden... det hade väl inte varit så farligt om det inta var för det att de som jag pratade mer INTE hörde dessa röster... jag är fortfarande helt övertygad om att jag inte halliciunerade... vilket mina polare var övertygad om att jag gjorde... såklart...

... idag är jag drogfri... men telefonen funkar fortfarande lite som den vill... och jag blir nästan lite nyfiken på vart jag skulle hamna om jag väntade i luren som fortfarande svarar samma oavsett vem jag ringer till... lite nyfiken blir jag allt när jag hör en röst med smålänsk brytning säga åt mig...

"tack för att ni väntar, det är fortfarande samtal före, dröj kvar så tar vi strax emot ert samtal."



Kommentarer :

#1: Bekele

Va? Finns de folk som har hemtelefon kvar?

skriven
#2: peter

Ja vi här ute på landet har inget val... här finns fortfarande ingen täckning till min mobil... smällar man får ta L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :