Bokföring...

... är dagens tema.

Jag älskar väl inte den sidan av jobbet... och det finns få saker som kan mäta sig med bokföringen när det gäller att bygga upp en inre stress hos mig... kanske beror det på att bokföringen verkligen är ett av områdena där mina "favoriter" vinner mest mark... ni vet... sen... ska bara... och imorgon.

Samtidigt så är det en gåva av stort format de gånger om året då jag sätter mig ner och gör klart med papperna... och varje gång så lovar jag mig själv... nu ska det bli annorlunda... nu ska jag fixa bokföringen minst en gång i veckan... och det har aldrig hänt... nä nu sitter jag här igen med en hel bunt med papper som behöver sorteras in i en pärm för vidare transport till vår revisor...


... och precis som vanligt så är jag ute i sista sekunden... med bokföringen...

... men fan det kunde ha varit värre... jag har ett system och faktiskt ordning och reda på debit och kredit... det är bara det att jag väntar tills det brinner i knutarna innan jag får in det i "revisorpärmen"... och detta trots att jag vet hur skönt det är när jag väl lämnat över papperna... gjort klart min del...

Kommentarer :

#1: Yvonne

hörde nånstans en gång att allting ändå till slut bara handlar om nollor och ettor.

blir det lättare att tänka så?

skriven
#2: peter

Nja vet jag inte direkt L... för mig handlar det mest om att...



... bara göra det L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :