Eksem...

... är min egen diagnos.

Ja jag har nu läst allt jag hittar på nätet om sånt som kliar och ger utslag på kroppen...


... och jag är ganska övertygad om att jag har eksem av något slag.

Höll på att få fullständigt krupp inatt när jag drabbades av en fruktansvärd klåda lite här och där... hårbotten... ansiktet... bröstet... armarna... stora delar av min kropp kliade så att jag flippade över... och inte fan hjälpte det mer än högst tillfälligt att gå upp och duscha mitt i natten... jag baddade mitt ansikte med handsprit också... ja kort sagt... jag hade lätt för att hålla mig för skratt.

Jag har ringt till min vårdcentral och ska prata med en doktor på måndag... så här kan jag ju inte ha det... och efter att ha läst typ allt jag kunde hitta på nätet om mina symtom så ska det bli lite intressant att se om min diagnos (eksem) stämmer med doktorns... jag håller tummarna... för att det ska kunna gå att "laga"... för det är jobbigt när det kliar tycker jag...

Kommentarer :

#1: Gibitta

Allergi? Har du ätit något nytt? Nytt tvättmedel? Nyköpta sängkläder? Fundera på om något är nytt, mat, kläder, schampo, tvål you name it.



Jag förstår mycket väl för jag har lidit av allergi hela mitt liv och under dom värsta åren var det fruktansvärt. Det är en plåga.

Kyla är oftast bättre än värme. Smörja dig med något svalt.



Hoppas verkligen det snart blir bättre.

skriven
#2: peter

Jag har en massa tankar och funderingar om vad det kan vara för något... men jag tänkte låta doktorn undersöka mig innan jag tar något beslut om vad jag ska göra...



... så jag ska "bara" stå ut tills på måndag... sen fär vi se L... tack för din omtanke...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Så har en del det dag och natt år ut och år in............du kanske börjar få din beskärda del av allt det där "mänskliga lidandet" dvs den typen som du hitintills varit förskonad från.

Kram

skriven
#4: peter

Hupp... anade jag en liten, liten, pytteliten uns av skadeglädje där Eva L?



Eller var det bara att jag kunde ha lite nytta av att lära mig empatins igenkännande karraktär L... jag är inte "bra" på lidande... jag blir bara arg...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej igen min Vän !

Mmmmm du förstod, utan att jag behövde utveckla detta mera. Så rätt så rätt till punkt och "kli" pricka.

Å vad vi känner varandra bra. Vi skulle göra oss bra ihop. ;-)

skriven
#6: peter

Ja vilket par det skulle bli L... ojojoj...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Gibitta

Även doktorn kan stå rätt handfallen (oftast totalt stillestånd i dom små ärthjärnorna faktiskt!)om det är allergi. Då måste man klura själv för dom kan inte testa för allt!!!

skriven
#8: peter

Hon berättade för mig att det kan vara svårt att hitta orsaken och att hon behövde min hjälp... men å andra sidan försvinner klådan så spelar det ingen roll vad det var som orsakade den... bara det slutar klia så struntar jag i varför det kliade...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :