Inga stålar...

... på kontot.

Den verkligheten blev alldeles ohyggligt verklig idag när jag skulle köra ut från parkeringsgaraget i stan... i vår stad har de hittat på ett nytt parkeringsystem som funkar som så att... man helt enkelt drar sitt kontokort när man kör in i garaget... en bom öppnas och det är bara att ställa sig på en ledig plats... enkelt och bekvämt... och jag har gillat detta system...


... och utan att klaga åkt ut från garaget genom att dra mitt bankkort i utfarts-automaten...

... väntat tills den bestämt sig för rätt pris och tagit pengarna från mitt konto... tills idag... för just idag så hade min bank bestämt sig för att jag skulle betala tillbaka det jag fick ut för mycket när jag var i Barcelona... jag fick ju vid ett tillfälle en snuskigt bra växelkurs och lyckades få ut ungefär 4000 kronor mer än vad jag skulle ha i euro... och för några veckor sedan så fick jag en förfrågan från banken... de berättade att den Spanska banken ångrade den växelkurs som de gav mig och ville ha tillbaka pengarna som de tyckte att jag fick för mycket... och jag ringde banken... och sa åt dem att ta pengarna från mitt konto... och det gjorde de... idag...

... när jag parkerat... så när jag skulle köra ut så hade jag inga stålar eftersom mitt konto var övertrakaserat... och då kommer man inte ut... då står man vid bommen som inte fälls upp... och bilarna som står bakom blir irriterade... allra helst när man försöker backa tillbaka och ställer till med ett mindre kaos... samtidigt som man vill sjunka genom jorden... för det är skitjobbigt att inte ha stålar på kortet när man vill öppna en bom på parkeringsgaraget...

... tack och lov så fanns det ett telefonnummer som jag kunde ringa... till securitas... som kunde trycka på en knapp och fälla upp bommen... tur... så att jag slapp att gå hem idag... men en sak lärde jag mig...


... det går att parkera på torggaraget i Halmstad utan att betala...

... men det är inget jag rekomenderar...

Kommentarer :

#1: Kjell

Ha ha ha, jag har gjort samma sak där, jag med Peter!!! Jag fick lämna bilen vid bommen och springa upp till bankomaten (bommens kortautomat tog inte mitt kort!),medan kön bakom min bil bara blev längre och längre och...längre....

Som en extra stressfaktor så var detta när jag inte hade körkortet heller....

skriven
#2: peter

Ja du förstår mig... det är inte värt priset att gratisparkera L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :