Kaffe...

... kan smaka riktigt illa.

Jag brukar säga att jag dricker kaffe utan att tycka så vidare mycket om kaffe egentligen... och har väl inte tänkt så där överdrivet mycket på olika kaffesorter...

... tills idag...

... för det hade köpts in billigt kaffe till jobbet... och jag måste tyvärr erkänna att det kan vara riktigt, riktigt stor skillnad på olika sorters kaffe... dagens första kopp kaffe tog jag hemma vid mitt köksbord... tänkte väl inte så mycket på det... åkte till jobbet... hällde upp en kopp kaffe... och höll på att sätta den första klunken i halsen... vidrigt... hemskt... rävgift...

... att bara kaffe kunde smaka så illa... vedervärdigt... tack och lov så kom precis janne in genom dörren nu... med nytt kaffe...


... bra då kan jag hälla ut detta vidriga diselkaffe och ge denna dagen en ny chans...

Kommentarer :

#1: Anna

Haha, det där vet jag allt om! Kaffe ska helst inköpas i en specialbutik, nymalet och gärna Kahls eget Mocca Sanani, ett fantastiskt gott kaffe! Och sen brygges detta ljuvliga i en pressokanna, då man själv kan kontrollera temperaturen på vattnet som är helt avgörande för hur aromerna i kaffet kommer fram. Det ska hålla så 96 grader, funkar med ner till 92 grader oxå, men det räcker att kastrullen får stå vid sidan av en halv minut. Sen innehåller kaffekärnan smör och därför härsknar det i rumstemperatur och klarar sig max en vecka utanför kyl eller frys. Det är lite dyrare, men jag lovar, det är det värt! Nästa gång du kommer upp ska jag bjuda dig på en kopp riktigt gott kaffe Peter :). Till dess, lycka till, och kom ihåg, vår gom är till för njutningar, inget annat hehe :)

skriven
#2: Anna

o sen ska det dra i fyra minuter, glömde ju det ju!

skriven
#3: peter

Woow... så ska kaffe drickas... jag är imponerad...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Anna

:) ska det vara kan det lika gärna vara ordentligt. kraaam

skriven
#5: peter

Ja för fan... allt eller inget L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :