Nässelfeber...

... var min diagnos.

Det känns bra att ha fått en diagnos tycker jag... och doktorn... som inte alls såg ut som doktorn i 91:an utan visade sig vara en polsk kvinna som gav ett mycket proffsigt intryck... hon var klar och tydlig och gav mig omedelbart medicin och förklarade för mig vad det var jag hade drabbats av... att det är mycket sällan som man hittar orsaken till nässelfeber... men att det inte var någonting som jag behövde oroa mig för... även om hon tyckte att jag skulle vara lite observant om jag hade något nytt i min närhet... mat... tvättmedel... ja lite av varje... men vanligaste orsaken brukade vara någonting vi ätit...


... sa hon och skrev ut ett recept på Tavegyl...

... som jag omedelbums åkte till apoteket i Unnaryd och hämtade ut... såklart... så nu har jag påbörjat min kur som förhoppningsvis ska göra mig frisk... och som en extra liten bonus så fick jag även medicin mot min "vanliga" eksem som bryter ut i min hårbotten när jag är stressad... vilket jag naturligtvis blev av min klåda.

Det är en stor befrielse att slippa oroa mig för vad det är för "fel" på mig längre... att kunna välja tillit till en doktor och sedan släppa taget är en gåva... jag ska inte försöka vara min egen doktor... det vet jag ju hur det brukar gå... den erfarenheten har jag ju redan... jag är ju narkoman... och det är viktigt för mig att "släppa taget" om det som jag inte vet så mycket om... i detta fallet gå till doktorn och be om hjälp... och med den befrielse och tacksamhet jag kan känna just nu så är det inte utan att jag tycker... att det är konstigt att det finns en destruktiv sida i mig som gör det lilla, lilla ordet sååååå himla svårt att säga... detta lilla, lilla ord som kan ge mig så mycket...

... hjälp...

Kommentarer :

#1: Li Hansson

Åhhh skönt att du fick hjälp ! Mitt utvändiga tips är: efter den svala duschen så strö på POTATISMJÖL på kroppen !!! Låter säkert jättedumt, men jag LOVAR - det hjälper ! Och på inget vis farligt, fick detta tips när jag och sonen hade vattenkoppor för 25 år sedan, och det kliade som helv.... så jag vet hur det är... ! Krya på Dig Peter, kram

skriven
#2: peter

Tack... jag har tyvärr bara ströbröd hemma L... och det är nog inte samma sak...



... jag hoppas på tabletterna... sen har jag köpt både kylbalsam och alsollösning upp till... men jag kan faktiskt redan känna av en viss lindring...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

hej vännen.. joo nässelfeber kan jag oxå få o det av något som jag stoppat i mej i matväg.. men inte såå pass som du förklarar.. tack gode GUD.... hoppas att du får bukt på det.. massa kramar..<3

skriven
#4: peter

Jag är på bättringsvägen... men tydligen så väntade jag lite väl länge med behandlingen... det var väl därför som det blev så mycket...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :