Telefonkö...

... är en sann prövning för tålamodet.

"-Tack för att du väntar, vi gör vårt bästa för att ta emot ditt samtal så fort som möjligt".

Just nu så sitter jag och skriver med luren tryckt mellan örat och axeln... lyssnandes på en övertrevlig telefonröst (var hittar man dessa människor med sådana fruktansvärt irriterande trevliga röster)...

"-Tack för att du väntar, vi gör vårt bästa för att ta emot ditt samtal så fort som möjligt".

Grrrr... efter 10 minuter så känner jag stark ilska mot denna rösten... hon som låter sååååå trevlig... och absolut inte gjort mig någonting...


... dö Telenor... dööööö...

"-Tack för att du väntar, vi gör vårt bästa för att ta emot ditt samtal så fort som möjligt".

Längre hann jag inte skriva... jag kom fram... pratade med en trevlig tjej som hette Siv (det var INTE hennes röst jag hade lyssnat på i vad jag tyckte flera timmar nu)... och nu ska ni få höra... jag var inne i Telenorbutiken för ett litet tag sedan... min mobil strular lite med mig... och i butiken så tyckte man att jag skulle byta SIM-kort... det fanns en möjlighet för att det skulle få min mobil att funka som jag ville... nu gjorde det ingen skillnad men det spelar inte så stor roll för det jag vill säga... grejen var att när jag idag öppnar fakturan så har jag blivit debiterad en kostnad för SIM-kortet på 200 kronor... och det var det ingen som sa något om... så jag ringde till Telenor... ni vet...

"-Tack för att du väntar, vi gör vårt bästa för att ta emot ditt samtal så fort som möjligt".

... och efter en lååååång, lååååång tid så kom jag då äntligen fram... till den trevliga och serviceinriktade Siv... jag gillar verkligen serviceinriktade människor... och jag gillar verkligen Siv på Telenor... hon tog snabbt ett beslut om att jag skulle slippa betala för SIM-kortet eftersom jag inte hade fått information om att det kostade extra... inte en massa snack och knussel... hon lyssnade på min åsikt och tog ett beslut... att jag gillade beslutet gör mig för tillfället en aning med vänligt inställd till Telenor...


... så va fan... jag ber om ursäkt Telenor för att jag ville att ni skulle dö... förlåt...

Kommentarer :

#1: Kicki

Haha...ja ibland kan man bli gråhårig på dessa köer, tur de va en sån trevlig person i andra änden...annars kan man ju möta på riktiga surkartar i andra änden!! kramiz

skriven
#2: peter

Hon var ett sant proffs L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :