Att vara ledig...

... är inte så himla enkelt.

Jag jobbar alla vardagar på Tylösand... lite skämtsamt kallar jag min sysselsättning fem veckor i juli för att jag är en proffsbadare... vilket ju faktiskt är sant... en i dessa dagar då det är varmt i vattnet underbar sysselsättning... det finns dagar då det är kallt i vattnet och regnet öser ner då det inte är lika kuligt att gå i vattnet... däremot så är det helt ljuvligt efteråt... men i vilket fall... jag jobbar på ett ställe dit människor åker när de har semester...


jag jobbar ju med det som folk gör på sin semester... badar och chillar på stranden.

Då är det inte så himla enkelt att vara ledig.

För det känns lite konstigt att dra till stranden på min lediga tid... vilket väl i.o.f.s. inte är så aktuellt idag... jag väcktes i morse av åskan och ett kraftigt skyfall... så inte fan kan jag klippa gräset idag heller... det behövs eftersom jag bara har klippt det en enda gång i år och det börjar växa små söta björkar i min gräsmatta nu... nä idag så får det bli TV-soffan i några timmar... slappa och lata mig... jag är ju faktiskt ledig.

Kommentera inlägget här :