Camp VågaVa...

... byggs och rivs varje dag.

Vi har våra rutiner på stranden... under flera år har de formats fram av verkligheten på stranden... det handlar mycket om själva bärandet... här har vi en regel som vi håller stenhårt på... "det man bär ner till stranden får man också bära upp till bilen"... utan denna regel så skulle det vara ohållbart för det är rätt mycket prylar som bärs ner...

... det är... kylväskor, kaffekorgar, badprylar och handukar, filtar, leksaker, böcker, div. spel, klädombyte, varma tröjor, paraply, yogaprylar, volleyboll och volleybollsnät, flaggor, parasoll, flaggstång, solstolar, handväskor, ryggsäckar och en hel del annat som jag glömt bort just nu när jag sitter här och skriver...

... så det krävs ju lite organisation... jag vet precis vad jag ska göra när jag kommer ner till stranden... och inte nog med det, jag vet precis i vilken ordning jag ska göra det också... vi snackar rutiner... på riktigt.


Det går smidigt att packa upp och packa ner vår camp på Tylösand... och rutiner.

Idag ser det ut som att vi får en strålande solig och varm dag på stranden, en sån där dag då fler än vi, livräddarna och dokusåpan vågar sig ner till stranden... jag kan inte riktigt förstå varför de flesta människor tror att det måste vara en klarblå himmel och dundervarmt för att tillbringa en dag på stranden... men jag är glad över att jag inte är en av dem som styra av vädret för att ta mig till denna helt underbara plats... för det är en underbar plats oavsett väder... igår kom det några regnstänk precis innan vi skulle packa ihop... det var en mulen dag... och vi var inte så många som njöt av denna dag på stranden... men vi som var där... vi njöt av upplevelsen.



Kommentera inlägget här :