Vill du ha rätt...

... eller vill du vara lycklig.

Livet är förunderligt... hur shysst är det inte att ha blivit några år äldre... och kunna ta livet lite mer som det faller sig... det är inte så viktigt att ha rätt hela tiden... jag hade troligtvis fel när jag ställde en diagnos på min krånglande bil... eller krånglande och krånglande... havererade bil är nog en mer passande beskrivning... för den kan ju inte krångla eftersom den inte kan köras överhuvudtaget... proffsen tror mer att det är en havererad turbo som är själva felet...


... suck... min nya jättefina bil höll inte så länge... och jag saknar den redan.

Någon undrade om jag inte skulle ta strid med han som sålde bilen till mig... och jag förklarade att det inte skulle hjälpa mig ett endaste dugg... för det första eftersom jag VET att killen som jag köpte bilen av aldrig skulle vilja lura mig på något sätt... att bilen gick sönder kan jag inte lasta honom för... nä det är helt enkelt sånt som händer... bilar pajar... lite då och då... det är smällar som man får ta.

Ibland så jävlas livet med mig... det händer även att jag kan tycka det är väldigt orättvist... att jag kanske har rätt på ett eller annat sätt... och det är oftast i dessa situationer som jag med åren fått ett val som jag missat i hur många år som helst... att det är jag själv som väljer mina strider... att det inte är så himla viktigt att alltid ha rätt längre... visst ibland så fastnar jag i de gamla banorna... tar strid och tappar en massa energi som jag kunde lagt på något vettigare... att vara lycklig t.ex... för så är det ju... lycka är någonting som jag väljer att vara... lycka kommer innifrån... och jag har oftare än jag vet ett val... om jag vill ha rätt eller vara lycklig... vad väljer du idag...

... vill du ha rätt eller vill du vara lycklig?

Kommentarer :

#1: Bekele

Tryck inte ner din ilska, ledsamhet och besvikelse...allt för mycket.

Du måste vara vääääääääääääääldigt knäckt! Du som var så glad för din nya bil...



Lider med dig. Kram

skriven
#2: Kjell

Va fan har hänt med bilen nu då - redan???

skriven
#3: peter

Jag har varit med om betydligt väre prylar... visst suckade jag när den pajade... men va fan... shit happens... topplockspackning eller turbo... jaja... det får bildoktorn fixa...



... jag får hålla mig till yogan.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :