1 Miljard...

... människor runt vårt runda klot.

Så många sitter just nu och väntar på att matchen mellan Brasilien och Elfenbenskusten ska börja... 1 miljard är rätt många... men fotboll är stort... väldigt stort... vi är många som har upplevt fotbollens magi... på många olika sätt... kommer ni ihåg sommaren 1994... året då det svenska folket började bada i fontäner?


Men jag är inte riktigt så gammal att jag minns Sveriges första fotbollslandslag... 1908.

Tror ni att dessa grabbar hade en aning om hur mycket fotboll skulle komma att betyda för så himla massa människor som kollar på VM idag... och då snackar vi fortfarande "bara" om gruppspelet... hua hua... nu ska jag sätta mig framför TV:n och faktiskt inte heja på Brasilien utan nu ska jag vara så svensk det går att vara i detta VM... heja heja Svennis, Drogba och Elfenbenskusten.

Kommentera inlägget här :