Ett underbart väder...

... för att kunna njuta i fulla drag.

För det ska jag göra... förhoppningsvis så hinner jag tvätta en maskin... plocka lite... laga till en Stinas kyckling och om jag skulle hinna med att dammsuga så vore det en ren bonus... jag kanske inte hinner med allt det där... men det gör inte så himla mycket... för denna dagen är som gjord för njutning... regn och fotbolls-VM... kan det bli bättre?


Idag ska jag följa ett intressant möte mellan Lagerbäck och Maradona... Nigeria - Argentina.

Nu ska ju ingen av dem spela i själva matchen... om nu inte Maradona får för sig att han ska vara med... med den killen så är det inte alltid lätt att veta vad som kommer att hända... jag håller tummarna för att han låter Messi spela trots att det finns en risk att han kommer att spela bättre än Maradona själv någonsin gjorde... för så bra är den killen.

Sen har vi ju England - USA att se fram emot... men innan dessa två matcher spelas så kan jag njuta av Sydkorea - Grekland... och när det gäller VM så vet man aldrig när det händer... den där lite extra spektakulära matchen... den där lite extra flippade dragningen... det där målet som för alltid kommer att bli en klassiker... för så är det i fotboll... oförutsägbart.

Så idag är en underbar dag... massor av fotboll för oss fotbollsälskare... och att inte Sverige är med har jag nästan lyckats acceptera nu... ja så till den milda grad att jag kanske t.o.m. kommer att kunna heja på Danmark trots att de spelade bort oss från festen i Sydafrika... på måndag kl 13.00 möter de Holland... heja heja...

Kommentera inlägget här :