Kungligt bröllop...

... och fotbolls-VM... 0 - 7.

De råder ingen som helst tvekan för mig hur den matchen slutar... för mig... att jag skulle välja bort fotbollen för att se på ett bröllop finns bara inte... jag kan helt ärligt inte förstå hur de kunde vara så dumma att gifta sig samtidigt som det pågår ett fotbolls-VM... och jag lider med det Danska kungahuset som måste (för jag kan inte tänka mig att de har något val) vara med på bröllopet samtidigt som deras landslag spelar en avgörande match mot Kamerun... stackarna... men nu för tiden kanske de har med sig en litet telefon så att de kan kolla matchen samtidigt.

Igår hörde jag någon gnälla lite över att det sparkades fotboll i TV:n... man kunde inte förstå hur det kunde vara intressant med att en massa svettiga killar som sprang och jagade en boll... och jag kan inte låta bli att fundera över varför någon kan störa sig på det... och jag tänker och jag tänker (jaja jag gör så gott jag kan med den saken iallafall *L*)... tänker på tjejer/killar som inte gillar fotboll och lever ihop med en kille/tjej som älskar fotboll... och inser det stora i att kunna glädjas över att se sin livskamrat njuta av en bra match... det är fan kärlek... på riktigt.

Jag är ingen större beundrare av kungliga bröllop... och jag lever ensam... så mitt val är ju enkelt när jag zappar på TV:n... zipp... zapp... det fick bli en fotbollsmatch till... att det är väldigt mycket bröllop på TV:n stör mig inte för en sekund... min fjärrkontroll funkar... zipp... zapp... så vart det inget bröllop på min TV längre... men även om jag inte bryr mig så himla mycket hoppas jag ändå att sagan får ett lyckligt slut... för fast jag hellre kollar på fotbollen så hoppas jag naturligtvis...


... att prinsen och prinsessan lever lyckliga i alla sina dar... och att Danmark vinner idag.

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Ytterligare ett bevis på din selektiva hörsel. Det handlade inte så mycket om att störa sig på fenomenet fotboll.

Det handlade väl om det otroliga stora utrymme fotbollen får ta i tv.

Då andra intresse får stå tillbaka.

skriven
#2: peter

Fotboll är ju trots allt lite större än de flesta andra intressen... ja jag skulle t.o.m. vilja säga att det är fler på vår runda planet som vill kolla på fotboll än ALLA dem som spanar in kungabröllopet L... tänk på att det inte finns någonting i hela världen som får så mycket människor att samlas runt en enda sak som VM-finalen i fotboll... så kanske ska vi se på utrymmet i media med det i vårt goda minne...



... och jag kunde ju inte låta bli att retas lite grann med dig heller L... ta inte illa upp min vän L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

250000 pers på plats för att skåda "Stockholms spektaklet" 130 miljoner runt om i världen som såg direktsändningen.

Å det händer så där en gång var 35 e år......snacka om att vara sevärt.

skriven
#4: peter

Ja, jag säger ju det... att det är betydligt fler som ser på fotboll... typ varje dag... året runt.



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Ja och vad säger det om tittaren ....:-0 Hallå............

skriven
#6: peter

Att han/hon har ett intresse... eller?????



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :