Sponsor...

... och sponsi.

En mycket viktig del i mitt tillfrisknande är det här med sponsor/sponsi-relationerna... jag har en sponsor och jag har några sponsier och med hjälp av varandra så jobbar vi enligt NA:s tolvstegsprogram i de 12 stegen... ett mycket effektivt sätt att inte bara bibehålla min drogfrihet utan även en bra metod att tillfriskna på... och med tillfriskna så menar jag att våga utvecklas som människa.

Att öppna upp inför en annan människa var (och är ibland fortfarande) en ganska skrämmande upplevelse för mig... detta trots att jag vid varje tillfälle detta hänt enbart har känns mig befriad från mina egna demoner... ja det är flippat... jag VET hur bra jag mår av en regelbunden kontakt med min sponsor och att på daglig basis skriva i mina steg... lik förbannat finns det inom mig ett inbyggt motstånd och en röst som berättar för mig att jag inte behöver det... att jag ska hålla mina känslor och tankar inom mig... och att ensam är stark... helt jävla sinnessjukt...


... för ensam är stark är ju något som ett gammalt fyllo som hittat på... det är INTE sant.

Idag så kommer en av mina sponsier på besök... han ska redovisa ett steg för mig... och det är stort när någon väljer att våga lita på mig och anförtro sina hemligheter och tankar åt mig... vilket mirakel... och vet ni vad... jag behöver inte ge bort någonting som jag själv har hittat på till mina sponsier... nä, jag har ju själv en sponsor... som valt att hjälpa mig i mitt tillfrisknande... så jag behöver "bara" lyssna till honom och ge vidare det som jag fått... så jävla enkelt... och det bästa med alltihop är...


... att det funkar... vi tillfrisknar tillsammans... både sponsor och sponsi.

Kommentera inlägget här :