Ajajojoj...

... låter det i brännebassalt just nu.

Jag har nämligen kommit igång med springeriet igen... och det var rackarns vad tungt det var att springa ett varv i skogen idag... kanske inte så konstigt om jag kollar på förutsättningarna... inte mina utan hur det såg ut där jag sprang... fläckvis snötäckt... och där den hade töat bort så sjönk jag ner i den minst sagt mjuka vägen... skittungt att springa såklart... och det känner jag nu... ajajojoj.

I övrigt så kan jag känna att en veckas snowboardsåkande i de norska fjällen är en träning som inte ska underskattas... det märkte jag när jag var ett yogapass i måndags... för efter att jag valde att leva som en rökfri rökare så gick jag ju upp några kilo... och det visade sig när jag låg i en speciell yogaställning (vilandet barnet) då jag fick lite svårare för att andas eftersom min kropp hade växt... i måndags så markte jag till min förvåning att jag hade krymt igen *L*... och hade betydligt lättare för att andas i just den ställningen... helt klart ett direkt resultat av att åka snöbräda... snöbräda ger helt enkelt mig en...


... tvättbräda som jag kan ta med mig till Tylösand i sommar.

Men å andra sidan så känner jag mig själv såpass mycket att jag nog tar ut en belöning betydligt tidigare... jag har handlat hem massor av godis för att ha när jag ligger på TV-soffan och latar mig senare idag... visst jag VET att jag borde en massa prylar... ni vet, städa och sånt... men va fan... jag har börjat packa upp resväskan jag hade med mig på skidresan nu... slängt i lite av de kläderna i tvättmaskinen...

... så nu tänkte jag vila ett litet tag.

Kommentera inlägget här :