En felanmälan...

... har jag gjort nu... till en telefonsvarare.

Men jag hörde tydligt att det inte var samma telefonsvarare som jag fick lyssna på när jag fösökte ringa ut från min hemtelefon... och fan att jag inte hade tålamodet att vänta... för när jag skriver detta så blir jag jävligt nyfiken på var jg skulle hamna någonstans... att det måste vara hyfsat lokalt tar jag för givet... för inte har väl en telefonröst i övriga sverige en smålänsk dialekt... vilket jag gillar... den smålänska dialekten alltså...


... det blir lite folkligt humoristiskt Åsa-Nisse stuk över det hela med den dialekten.

Om det är positivt att bli bemött som Åsa-Nisse låter jag däremot vara osagt... jag har svårt för att ta hans dialekt på för stort allvar... i storpolitiken... lokalt däremot är den dialekten snarast en garanti för allvaret... hur konstigt det än kan låta för alla andra än just småläningar...

Kommentera inlägget här :