Fattigdagar...

... och jag ska på något sätt repensentera... tror jag.

Vi är några stycken som ska åka ner till Lund idag för att medverka i... öhhh... ja någon form av fattigpryl... jag ska ärligt säga er att jag faktiskt inte är så himla insatt... än... men det är tydligen ett fattigår i år... och då menas det nog inte att det just i år är någon speciell fattigbacill som härjar i världen... utan att själva meningen med detta är att upplysa om hur det ser ut i den fattiga verkligheten och visa detta för de som bestämmer... typ politikerna.

Jag fattar såpass mycket som att det är ett EU-projekt som jag medverkar i och att vi är ett gäng olika organisationer som ska träffa...


... folkhälsominister Maria Larsson och säga något klokt... om fattigdomen i Sverige...  

... och i skrivande stund så håller jag alla tummar jag har för att... "någon annan"... har hittat de där kloka orden... för jag har inga kloka ord... jag är ju för det mesta av åsikten att vi som bor i Sverige lever i ett väldigt rikt land... iallafall om man jämför... men det är ju klart fattigdom kan ju vara mycket... precis som att min rikedom inte har någonting med pengar att göra... utan att mitt rika liv handlar om helt andra prylar... kanske ska jag prata om varför jag som lever på existensminimum är så himla rik... eller så ska jag hålla käft och lyssna innan jag öppnar munnen...

... funkar inte det så har jag en rätt rolig Bellmanhistoria om när han sov i ett stall tillsammans med en tysk och en norrman... kanske inte är rätt tillfälle för den...

Kommentarer :

#1: Jaakko

Meh... låt höra resten av bellman historien nuraa..

Den börjde ju så spännande..

;)

skriven
#2: peter

Vi får ta den när vi träffas nästa gång L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :