Högskolan...

... i Halmstad bjuder in till en föreläsning.

"12 mars, kl. 11.00 kommer Claire Alexander från London School of Economics och föreläser om "The Dangers of Identity: Researching ethnicity". Claire Aleaxanders forskningsintresse är inriktat mot ras, etnicitet och migration i Storbritannien med särkilt fokus på ungdomar och maskulinitet."

Rackarns intressant... och jag hoppas att det inte är för mycket "fackspråk" eftersom föreläsningen är på ett främmande språk (engelska)... men va fan... då gäller det väl att ta på sig den där lite coola blicken som gör att det ser ut som om jag förstår... och hålla tummarna för att ingen frågar mig om vad det handlade om...


... men jag har ju lärt mig att läsa engelsk text och kunnat ta del av vissa viktiga budskap...

... och så har jag ju även lyssnat på en hel del engelspråkiga talare under årens lopp så jag har gott hopp om att kunna få lära mig någonting nytt även denna dagen.

Kommentera inlägget här :