Mina 15 minuter...

... om dagen behövs.

Jag tittar mig omkring i mitt hus... *suck*... dammtussarna kan jag väl blunda för... men det börjar bli svårt... de både växer i storlek och antal... och jag väljer inte bara att se bra filmer när jag egentligen behöver dammsuga... jag väljer att se ALLA filmer när jag egentligen borde dammsuga.

Jag skulle nog kunna tänka mig att leva som själbo enbart för att slippa ta hem någon på besök här snart *L*... nu trivs jag förvisso utmärkt som just självbo men om det i en inte alldeles för avlägsen framtid skulle bero på att jag inte orkar städa hemma... då är det ju kris... och jag vet hur bra jag mår av att ha rent omkring mig... samtidigt som jag är medveten om hur lätt jag har för att städa... imorgon... sen... för att jag ska bara bla, bla, bla...

... nä bara för idag så ska jag faktiskt offra 15 minuter på att städa i mitt hus... varken mer eller mindre... sen kan jag slänga mig i soffan och vara nöjd med mig själv... det kan det vara värt... 15 minuter för ett belåtet leende av att jag är nöjd med mig själv... det är inte så mycket vad jag gör som spelar så stor roll... utan att jag gör det...


... få se nu... var fan ställde jag dammsugaren???

Kommentera inlägget här :