Påsatt...

... igen.

Nu ska ni inte missuppfatta mig... jag menar naturligtvis att jag inte längre är avstängd från verkligheten utanför brännebassalt längre... visserligen så funkar mitt internet väldigt sporadiskt och knackigt just nu... men det funkar... telefonen däremot är det alldeles för mycket sprakande och knakande i för att det ska kunna gå och föra ett helt samtal... men jag har blivit lovad en reperatör redan imorgon... inte bara för telefonlinjen utan det ska även komma en reperatör och fixa min parabolantenn... så att jag kan se Zlatan på onsdag... om jag hinner...

... för jag ska till Dalsland och föreläsa på onsdag eftermiddag... trodde ett tag att de hade ångrat sig... han som jag pratade med lovade att skicka ett mail för ett bra tag sedan... men det kom inget... och jag trodde att det kunde bero samtalet vi hade när han ringde för att beställa föreläsningen... just då satt jag och mina polare skrattade så vi tjöt åt ett klipp vi hade hittat på nätet... och jag var så inne i våran roliga bubbla så när jag svarade i telefonen så svarade jag...


... helt utan att ha en tanke på vem som ringde… "VågaVa det är Anna Anka"...

... och det blev alldeles tyst i luren... och efter ett litet tag och en förklaring att det inte alls var Anna Anka utan Peter Jacobsson som pratade i telefonen så kom vi överens om att boka en föreläsning... på onsdag... men jag fick ju inget mail... så jag trodde nästan att han inte tyckte att vår förening verkade så himla seriös... efter lite dektektivarbete lyckades jag hitta skolan han hade ring ifrån... och där blev jag vidarekopplad till samma kille... och han hade inte alls ångrat sig... nä han hade massa humor och trodde nog allt att vi var hur seriösa som helst... så på onsdag är jag på Dalslands folkhögskola i Färjelanda och föreläser... och kanske är det på sin plats att presentera sig som...


... Arne Anka... eller är det att gå för långt?

Kommentera inlägget här :