Sjuk...

... har jag inte tid att vara.

Och det är med viss spänning och en gnutta oro jag känner efter hur det känns i min kropp... jag har helt enkelt skitont i halsen och är dunderförkyld med allt vad det innebär... huvudet känns som om det är inbäddat i fettvadd... näsan rinner... halsen är svullen... och som en liten bonus så har jag fruktansvärt ont i ryggen... och ryggen måste ju bara vara ett resultat av springeriet... kanske att det är så jävla mjukt i mitt springspår... inte vet jag... för inte fan kan man väl bli förkyld i ryggen?

Jag tog iallafall ett beslut och åkte till apoteket efter att jag varit inne i stan en sväng i den tidiga morgonen... jag skulle besikta pappas bil var det tänkt... min farsa är ju himla sjuk i cancer nu och behöver lite hjälp med vissa praktiska prylar ibland... som att besikta bilen... det var bara det att den förbeställda tiden hade gått ut för några dagar sedan... så jag fick åka hem efter att ha beställt en ny tid... och då passade jag på att åka runt apoteket... köpte ALLT som fanns att tillgå för att jag ska kunna föreläsa imorgon... bafucin, burana och en halstablett som det vänliga apoteksbiträdet rekomenderade.

Så nu sitter jag här hemma... och väntar på att alla dessa reperatörer som ska laga prylar hemma hos mig ska komma... det ska ju lagas både telefoner och paraboler...


... och en hals som protesterar och också vill repareras... nu... meddetsamma... helst igår.

Kommentera inlägget här :