B.A.D...

... Biträdande Addiktolog.

Jo så är det... första delen av våran skola är avklarad... jag har genomgått grundkursen för att bli addiktolog... dvs, läran om besatthet eller om sk. dysberoende av olika slag och dessa problems lösning med hjälp av en professionell tillämpning av 12-stegsprogrammet.


Och här har jag beviset på att jag verkligen fullgjort mina åtagande i skolan... tjoho.

Jag hinner slänga in en smutstvätt i maskinen och hänga upp den innan jag tidigt i morgon bitti drar till Jönköping med några polare för att vara med på en talardag... men först måste jag ju tvätta lite kläder att ha på mig när jag flyger från Köpenhamn till Stavanger på söndag...


... sen får jag hoppas att jag får tag i skjuts från Sand till Hiimsmoen kollektivet...

... där jag har fått äran att föreläsa på måndag.

Lite orolig kan jag vara för att komma fram hela vägen... bil från Brännebassalt till Halmstad... tåg från Halmstad till Köpenhamn... flyg från Köpenhamn till Stavanger... buss från flygplatsen till båtstationen (heter det så?)... Båt från Stavenger till Sand... och... ja det är frågan... förhoppningsvis så får jag tag i någon som jobbar på kollektivet som kommer och hämtar mig när jag anländer till Sand... men va fan... det löser sig säkert på något sätt...

... när jag var där förra året så blev flyget försenat och jag missade båten från Stavanger... men det löste sig ändå... jag fick övernatta i ett anex som kollektivet hade i Stavanger... så va fan... "så länge jag följer denna vägen har jag ju inget att vara rädd för"... ingenting faktiskt.

Det är mycket resande nu... och tro det eller ej... det gillar jag.

Kommentera inlägget här :