Snart midsommar...

... och dax att boka hotell.

Hög tid att boka hotell för mitt midsommarfirande i Umeå... jag och en polare ska åka upp på det årliga midsommarkonventet som går av stapeln i den norra delen av vårt avlånga land... förra året så missade jag det konventet och det kändes bara sååååå himla fel... visserligen så umgicks jag med goda vänner och hade hur trevligt som helst... men fan... det är en tradition för mig att fira midsommar på midsommarkonventet.

Detta året så är det Umeå som gäller (där har jag varit förut på konvent) och jag och polaren har bestämt oss för att leva lyxliv i år och boka in oss på värsta hotellet mitt i stan (enligt vad jag hört Umeås högsta hus)... och det känns bara så rätt... visserligen så kan man sova gratis i sovsalar men nä, vi ska sova i sköna sängar som vi slipper att bädda... käka fin frukost och kanske chilla lite på takterassen... det är vi fan värda.


Här kommer vi att världsvant glida ner för trappan och se ut som hollywoodsnubbar.

Men det är inte hotellet som är lyxen... nä det är att få träffa alla våra vänner i den norra delen av landet... jag blev rörd av att ha vänner som saknade mig på förra årets konvent... och det är med stor glädje som jag redan nu bokar in mitt midsommarfirande... och ser fram emot att träffa mina vänner i den delen av vårt land där sommarnatten inte blir svart.


Namnet på årets midsommarkonvent är FRIHET... och det kan jag känna idag... FRIHET.

Kommentarer :

#1: Miss june

Ni å raringarna norröver kanske rent av diggar till min låt vid midsommar?



www.missjune.se

skriven
#2: peter

Ja vem vet... natten är ju lååååång och väldigt ljus på midsommar L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :