Hipp, hurra...

... för idag är det min födelsedag!

Jo så är det... idag så fyller jag 53 mänskliga år... och när jag skriver min egen ålder så känns det lite overkligt... liksom lite "gammalt" trots att jag nu har lärt mig att det "bara" handlar om min fysiska ålder... mentalt så har jag nog allt fortfarande väldigt mycket att lära eftersom min drogfria ålder ju inte är äldre än 12... och det är med en viss lättnad jag får ta del av kunskapen om att haschet gör människor dumma i huvudet på riktigt... jag var verkligen trög i mitt missbruk... det var inte min omgivning som var dum och inte fattade någonting... det var bara jag som röka för mycket brass... och kanske hade en mental ålder på ca. 7 år rent känslomässigt när jag blev drogfri... så det är kanske inte så konstigt att jag känner mig lite yngre än min fysiska ålder... eftersom min mentala ålder borde vara 12 + 7 = 29 år... jag tog ju en jättelång paus i min utveckling genom att supa och knarka bort mitt förstånd i en herrans massa år.


Till en början så var jag bara ett vanligt barn... sen hittade jag drogerna och blev narkoman.

Jag tycker om att bli äldre... visserligen så säger min fysiska kropp till mig lite då och då att jag inte är 20 år längre och protesterar med all tydlighet om jag trotsar den... men det finns andra saker som jag lärt mig med åldern... som att det är inte längre så himla viktigt att ha rätt... nu för tiden är det betydligt intressantare att vara lycklig.

Kommentarer :

#1: Lena

Ett stort GRATTIS på din födelsedag.....ge dig själv något vackert idag.....t ex lite tid :)....Kram Lena

skriven
#2: Mia

Skickar över en STOR LUFTBUREN GRATTISKRAM, och så hoppas jag du får många, många år till med Lycka och harmoni i livet :))

många kramar mia

skriven
#3: Yvonne

GRATTIS, och en stor kram från mig, vännen

skriven
#4: Bekele

Jag har svårt att skriva Grattis men det gick...

skriven
#5: peter

Tack ska ni ALLA ha...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :